16. marts 2009

Meditationsgruppe oprettes i Århus


Hej alle sammen,

Her har jeg skrevet lidt om hvad Sepidé og jeg har talt om, og tænker vil være en god plan.

Vi har tænkt at holde det fra kl. 19 - 21 en gang i ugen. I første omgang bliver det nok hjemme hos nogen, men at finde et fadst lokale bliver en førsteprioritet, da mangel på det har ført til at flere tidligere meditationsgrupper har stoppet op. Og ser ud til at det er muligt at leje værelse en aften til ca 100-200 kr flere steder - så det er vores bedste mulighed tror jeg. Da bliver det 10-20kr per person i begyndelsen, og det er jo overkommeligt.

Programplanen bliver da:
kl 19 til 21
19:10-19:40 - Stille Meditation (shamata/vipassana, evt. egen praksis)
19:45-20:25 - "Dharma input"
20:30 - 21:00 - Stille Meditation (shamata/vipassana, evt. egen praksis)

"Dharma input" bliver at lytte til audio-teachings, video-teachings, fælles lese en tekst, etc. Også plan at udvelge en fælles bog som kan tales om 10-15min et kapitel hver gang. Det med bogen bliver så valgfrit, for det skal være en meditaitonsgruppe IKKE en studiegruppe. Det må i så fald køres separat. Sepide tænkte på Pema Chödröns When Things Fall Apart, og det er også en af mine absolutte favoritter, og den findes også på dansk, siger hun.

Stille meditation, bliver så klart foran et nemt, men pænt alter - buddhastatue, 7 ofringsskåle med vand, lys, måske blomster, etc. Ved begyndelse, slår en af os med en gong, el.l.
Vi bruger RY Chant Book, og tar de sædvanlige vers. Derefter sidder vi i den satte tid.

Synes I dette lyder fint? Kom gerne med forslag.

Stedet håber jeg skal ordnes i løbet af ugen, og tænker lidt på næste mandag. Hvor mange vil kunne komme da hvis vi får ordnet sted til den aften? Og er det nogle dager i ugen der absolutt ikke går? Skal lægge det op så flest mulig kan blive med!

Håber på svar i løbet af ugen.

mvh
Olav

sovikjewellery@gmail.com